CZYM SIĘ RÓŻNIĄ MODELE TOKYOBIKE?

To pytanie, które słyszymy od Was najczęściej. Dlatego nasze koleżanki i koledzy ze sklepów tokyobike w Tokio przygotowali mini przewodnik po wszystkich dostępnych u nas modelach rowerów. Mamy nadzieję, że pomoże on Wam w wyborze najlepszego jednośladu dla siebie.

SPORT 9S

  • To najbardziej sportowy model Tokyobike.
  • Ma 9 biegów i wykorzystuje najcieńszy standard opon w Tokyobike (opony szosowe 650C). Rama ma kształt roweru przełajowego, a kierownica jest prosta. Pochylona do przodu pozycja zapewnia dynamiczną jazdę. Siodełko jest sportowe.
  • Ponadto ważną cechą modelu Sport 9s jest czarne, matowe wykończenie części. To daje mu unikatowy wygląd, wyróżniający się na tle innych rowerów tokyobike.

  • Nie ma możliwości zamocowania błotników.

Wiosenny komentarz rowerowy personel koni 

Teraz, kiedy jeżdżę na Sport 9s, dystans moich podróży wzrósł z 3 km do 12 km w jedną stronę. Prędkość jest również szybka więc mogę teraz poruszać się dalej, niż się spodziewałam.  
KONI z centrali tokyobike w Tokio


CS26

SAKODA – manager sklepu w Nakameguro

  • To najbardziej standardowy model wśród rowerów tokyobike.

  • Różnica w stosunku do Sport 9s polega na tym, że posiada kierownicę typu semi-up (riser bar), która ma 3-centymetrowe wzniesienie. Pozycja jazdy jest łagodnie pochylona do przodu. Kierownica jest szersza niż w Sport 9s, dzięki czemu łatwiej prowadzi się rower z dodatkowym obciążeniem (np. koszyka).
  • W przeciwieństwie do Sport 9s, CS26 ma srebrne, chromowane części, które dają mu bardziej klasyczny wygląd.

  • Można zamontować do niego błotniki. Daje też większe możliwości customizacji.

  • Szerokość opony jest o około 4 mm szersza niż w Sport 9s i jest stabilna nawet nierównych powierzchniach.

BISOU

  • Bisou jest najłatwiejszym do jazdy rowerem w stosunku do dwóch poprzednich modeli.

  • Pozycja jazdy jest podobna do tej w zwykłych rowerach (takich jak mamachari), które często widuje się w mieście i myślę, że osoby nieprzyzwyczajone do jazdy na rowerach sportowych, od razu polubią się z modelem Bisou.

  • Najbardziej charakterystyczną cechą tego modelu jest wygięta w stronę tułowia kierownica. Postawa jazdy jest wyprostowana, a widoczność poszerzona.

Wiosenny personel komentarza rowerowego hashimoto 
Bisou jest niezwykle łatwy w prowadzeniu. Ponieważ górna część ciała jest uniesiona, mamy szerokie pole widzenia i możemy bardziej obserwować otoczenie. Myślę, że ten model najbardziej łączy się z koncepcją, którą pielęgnujemy, czyli „cieszeniem się miastem”. Rama „step-through” jest też łatwa w użyciu. 
HASHIMOTO z centrali tokyobike w Tokio

  • 26-calowe opony są takie same, jak w CS26. Jednak w porównaniu do zwykłych rowerów opony będą cieńsze. Jeśli masz wątpliwości, zawsze możesz zmienić opony na nieco grubsze.

  • Bisou jest dostępny w trzech rozmiarach: S, M i L. To rower unisex.

 

MONO BISOU (LEGER)

  • Mono Bisou to jednobiegowy rower single speed, który ma taką samą ramę jak Bisou, ale nie ma przekładni. Ponieważ nie ma potrzeby zmiany biegów, można jechać bez zastanawiania się, kiedy trzeba zmienić bieg. 

  • Ze względu na brak przerzutki, Mono Bisou ma jeszcze mniejszą wagę.

  • Ponieważ nie ma zmiany biegów, zalecamy go na krótsze dystanse niż Bisou.

 

MONO

  • tokyobike Mono to model bardzo podobny do CS26 

  • Jest to model jednobiegowy, czyli tak jak Mono Bisou jest to single speed

  • Ponieważ nie ma przerzutki, jego pielęgnacja jest bardzo łatwa i bezproblemowa

 

Opony są takie same jak w CS26. Według mnie Mono daje bardziej stabilną jazdę w porównaniu do Sport 9s. Pozycja jazdy jest podobna do CS26 – delikatnie pochylona do przodu. Podoba mi się lekkość i komfort jazdy – niezbyt powolna, ale i niezbyt pośpieszna. 
YURIN ze sklepu tokyobike w Kiyosumi Shirakawa w Tokio


CALIN (MINI VELO)

  • Jest to jedyny rower z małymi, 20-calowymi kołami w ofercie tokyobike. Jest to typ powszechnie nazywany mini velo.

  • Występuje w dwóch rozmiarach i rekomendowany jest dla osób od 140 cm do 180 cm wzrostu.

  • Dzięki małym kołom jest bardzo zwrotny i pozwala na łatwe skręty. Jeśli w Twojej okolicy jest wiele wąskich dróg lub zakrętów, jazda będzie bardzo łatwa. Im mniejsze koła, tym lżejsze jest pedałowanie.

Wiosenny komentarz rowerowy personel tashiro

Całkowita długość i wysokość nie różnią się zbytnio od innych modeli, ale gęstość rozmieszczenia części i niewielka wysokość opon sprawiają, że rower nadaje się do przechowywania w pokoju lub w drzwiach. Nie jest przytłaczający. Kolejną kwestią jest to, że dzięki niskim kołom łatwo się na niego wsiada. To także świetny rower, który może jechać szybciej, niż można by się spodziewać, jeśli zastosuje się cięższe przełożenia. 
TASHIRO z centrali tokyobike w Tokio

  • Calin jest często wybierany przez rodziny dzielące się rowerami lub osoby dysponujące mniejszą przestrzenią do przechowywania rowerów.
  • Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać podczas wspólnego użytkowania, jest fakt, że kompaktowa budowa roweru sprawia, że jest on bardziej odpowiedni dla osób o niższym wzroście.